5 مسلسلات تتابعها مي عز الدين في رمضان .. ورسالة خاصة لأمير كرارة


وجهت الفنانة مي عز الدين تحيتها لـ 5 أعمال تشاهدها في رمضان 2024، في فيديو نشرته عبر تيك توك.

قالت مي عز الدين: “طيب مبدأيا كدة مبروك لمسلسل “الحشاشين”، “أشغال شقة” و”صلة رحم”. كل ما اتفرج على حاجة هقولكم ايه اللي عاجبني كمان. مبروك يا جماعة الشغل زي الفل”.

وأضافت مي عز الدين في فيديو آخر: “نحب نضيف للمجموعة وبجدارة “نعمة الأفوكادو” و”أعلى نسبة مشاهدة””

وفي فيديو ثالث، وجهت مي عز الدين رسالة للفنان أمير كرارة قائلة “باشا مصر، انت بتشردلي عشان مبكلمكش عالتيليفون؟ بتشردلي في البرامج يا أمير؟ وحشتني قوي في ناس لو انتوا مش على اتصال كل يوم فهما في القلب وانت أولهم. انت أكتر انسان أنا استمتعت معاه في الكواليس في السينين الأخيرةة وانت عارف أنا بحبك قد ايه عشان انت راجل بجد وحقيقي على المستوى الانساني والفني. بحبك يا باشا مصر”.

كان تعليق مي عز الدين ردا على سؤال أمير كرارة لها أثناء ظهوره في برنامج “حبر سري” مع الغعلامية أسما إبراهيم، حيث قال: ” مي عز الدين الغاليا بنت الأصول. بحبها جدا واشتغلنا في سوق الكانتوا والشغل معاها ممتع وهي شخصية مجتهدة وجميلة وملتزمة، بس ليه بتختفي؟ اتفقنا نتقابل على طول بعد المسلسل قالتلي طبعا دة انت حبيبي، وفي حد حنبي ضحك وقالي قسما بالله من بعد “فركش” مش هتعرف عن مي عز الدين. وفعلا اختفت تماما بس أنا مش بزعل منها لان ليها حياتها وخصوصيتها لكن هي بتحب بعد كل شغل أو مسلسل تختفي. بس يوم ما تحتاجها بتلاقيها”.

يشارك أمير كرارة في شهر رمضان الجاري بمسلسل “بيت الرفاعي” وتدور أحداث المسلسل حول تعرض أسرة “الرفاعي” لصراع قوي بين أحفاد العائلة بسبب الميراث، ويشعل نار الغيرة في قلب “فاروق الرفاعي” أحمد رزق تجاه “ياسين الرفاعي” أمير كرارة ابن عمه، لذلك يقوم بتوريطه في تهمة قتل فيضطر الأخير للهروب لإثبات براءته.

أبطال مسلسل بيت الرفاعي

مسلسل “بيت الرفاعي” بطولة أمير كرارة، أحمد رزق، سيد رجب، أحمد فؤاد سليم، صفاء الطوخي، عايدة رياض، إيناس كامل، ميرنا جميل، ملك قورة، تامر نبيل، محمد لطفي، وغيرهم، والعمل من تأليف بيتر ميمي، وإخراج أحمد نادر جلال.