يسري نصر الله يعلق على مشاركة أحد شخصيات تطبيق Tik Tok في “بطن الحوت”


علق المخرج يسري نصر الله على الانتقادات التي تعرض لها مسلسل “بطن الحوت” بسبب مشاركة كروان مشاكل أحد شخصيات تطبيق Tik Tok.

كتب يسري نصر الله عبر حسابه بموقع Facebook: “لفت نظري إن ناس إن كذا حد سألني عن رأيي في كروان مشاكل في مسلسل “بطن الحوت”. أنا ما كنتش عارف مين كروان مشاكل أصلا ومش من متابعين ترندات تيك توك وانستاجرام. سألت وعرفت إنه طالع ف مشهدين في الحلقة التانية. مشهدين عجبوني جدا لإن فيهم حاجة “حقيقية”. حاجة بحبها لما أشوف شخصية ثانوية ويبقى انطباعي إنها حقيقية ومش مجرد حد بييجي “يدلي بأقواله”. حد بيحسسني إن وراه حكاية وحياة ماعرفهاش وغالبا مش ح اعرفها بس نفسي أعرفها. ساعات كمخرج بادور على ده. بادور على “وش” مش بيمثل بس هو ببساطة حقيقي”.

يذكر أن كروان مشاكل يواجه الاتهامات بعد انتشار فيديو فاضح له مع انجي حمادة، وقيد التحقيقات فيه بتهمة التحريض على الفسق والفجور والاعتداء على قيم المجتمع بنشر مقاطع فيديو تتضمن محتوى إباحيًا وألفاظًا خادشة للحياء بعد نشر عدة مقاطع فيديوها آخرها فيديو يحمل عنوان”كروان مشاكل وإنجي في الشقة”.

مسلسل “بطن الحوت” مكون من 15 حلقة وبطولة محمد فراج، باسم سمرة، أسماء أبو اليزيد، سماح أنور، عبد العزيز مخيون، يوسف عثمان، حسام الحسيني، بسمة، زينب غريب، حسن أبو الروس، ترنيم هاني، سارو شديد ومن ضمن ضيوف الشرف تامر حبيب، أمينة خليل، وأحمد فهمي.