حورية فرغلي بالفيديو: أنا وحيدة وعندي 46 ونفسي أتجوز


“بيحسدوني على إيه؟” سؤال فتحت إجابته أبواب الحزن من جديد أمام النجمة حورية فرغلي، التي نشرت مقطع فيديو كشفت فيه عن شعورها بالوحدة بدون أصدقاء وعدم الزواج رغم بلوغها عامها الـ 46 وقالت إنه لا توجد في حياتها ملامح السعادة التي تستحق الحسد.

حورية فرغلي نشرت الفيديو عبر حسابها على موقع إنستغرام، بعنوان “بيحسدوني على ايه”، وظهرت فيه حزينة وشاردة وقالت: إيه اللي الناس بتحسدني عليه، أنا قاعدة لوحدي، عندي كلب، ومعنديش صحاب، وتليفوني مبيرنش، بقرأ طول الوقت، عالآيباد طول الوقت، بنزل ألف التراك كل يوم، مبعملش أي حاجة ف حياتي”.

وأضافت: “مامي بتجيلي بتزورني، وبروحلها أزورها، بروح لبابي، أخويا كنت قاعدة معاه في السليمانية، بس هو طيار أصلًا دايما مش موجود ومسافر، رانيا صاحبتي جداً بس مبنشوفش بعض كتير لأنها في 6 أكتوبر وأنا هنا.”

وتابعت: ” أنا مش عارفة الناس بتحسدني على إيه، أنا عندي 46 سنة نفسي أتجوز ويكون عندي عيلة ونفسي معيش لوحدي، وده محصلش لغاية دلوقتي، فأنا مش عارفة هما حاسدني على إيه بالظبط.”

وسبق أن كشفت الفنانة حورية فرغلي تفاصيل حالتها الصحية، وذلك بعدما أجرت عملية استئصال الرحم بعد اكتشاف وجود أورام، وقالت إنها راضية بقضاء الله وقدره، ومستسلمة لحقيقة أن الله لم يكتب لها الزواج والإنجاب.

وأضافت «حورية» في مداخلة هاتفية ببرنامج «حضرة المواطن»: «أنا من زمان عندي أورام وشيلتها، والدكتور قال لي قدامك كام سنة وحاولي تتجوزي علشان تعرفي تخلفي طفل، وبعد كده نشيل الرحم».

وتابعت: «ذهبت لعمل أشعة على الرحم لقيت فيه ورم، ولازم الرحم يتشال قلت الحمد لله ربنا مش كاتب لي الجواز، ومش متضايقة وراضية بقضاء الله، وشكراً لكل اللي دعوا ليا».

وتحدثت حورية فرغلي، عن ذكرياتها مع خطيبها الذي توفي قبل يوم واحد من حفل الزفاف، مؤكدة أنه الرجل الوحيد التي أحبته، ورغم مرور 21 عاماً على رحيله، لم تقدر على الوقوع في حب رجل آخر، وقالت إنها تعرضت لصدمة بسبب انفصال والديها بعد 48 ساعة فقط من ولادتها.

أضافت حورية فرغلي في حوار مع الفنان تامر شلتوت لبرنامج “في العمق”: أنا شُفت الحب مرة واحدة في حياتي سنة 2002، مع خطيبي اللي توفي، ومن بعده محبتش حد تاني رغم مرور 21 سنة، خطيبي اللي مات كان 175 كيلو، وكان عنده مشكلة في رجله الشمال، فكان يعاني من مشكلة خلال المشي، وكنا قد بعض في السن.