نشر في 15-11-2020 الساعة 12:42

استجاب المطرب عمر كمال لطلبات جمهوره، وذلك بعد حملة الهجوم عليه فور إعلانه طرح أغنية “أنتي معلمة” بمشاركة الراقصة البرازيلية لورديانا، حيث قرر حذف مشاهده في كليب الأغنية احتراماً لرغبة الجمهور.

ونشر كمال عبر حسابه الخاص على “إنستغرام” صورته مع حمو بيكا، الذي يشاركه في الأغنية، وكتب: “استجابة ليكم هنزل أغنية (أنتي معلمة) من غير الفنانة الاستعراضية لورديانا”. مؤكداً أنه لن يصور الكليب وفيه رقص أو أي شيء يزعج جمهوره مجدداً.

يذكر أن عمر كمال رد على الانتقادات التي وجهت له بسبب ما كتبه عن جوائزه و”ركن الشهادات” حال عدم وجود وظائف.

حيث نشر عبر حسابه على “فيسبوك”، صورة له حين كان عاملاً في إحدى محطات الوقود، في بدايات حياته المهنية، وعلق كاتبا: “فيه رقم محطوط للحجوزات ع الصفحة عشان الشغل والأفراح والحفلات.. من أكتر المكالمات اللي بتيجي عاوزين شغل ومفيش شغل عندكم عشان إحنا محتاجين شغل، حاجة بتحسسني بالحزن جداً لأنهم شباب في سني.. فا بحب بين كل فترة والتانية أكتب بوست للناس فيه تشجيع وحافظ إن خلي جواك إيمان بنفسك وأمل في ربنا وإن كل حاجة هتتعدل”.

وتابع: “أنا شاب أخدت دبلوم صنايع وكملت دراسة مزيكا في معهد موسيقى العربية.. ولما طلعت ملقتش فرصة أغني في الطرق العادية زي قصور الثقافة والأوبرا وكده، فقررت أعتمد على نفسي واشتغل كل حاجة وحرفيا شمرت واشتغلت ومشيت في كل الطرق اللي توصلنى لهدفي”.

وأضاف: “كتبت بوست من المنطلق ده اللي هوا شيل شهادتك على جمب لو مشتغلتش بيها وانزل وشمر وهات حلمك وهدفك وحققه وحطيت صورة لتكريمات وجوايز نتيجة لنجاحي في مجالي وطبعا قصدي إن كل واحد في مجاله يجتهد مش يسيب شهادته ويروح يغني أكيد.. إيه الغلط في كده يا جماعة؟!”.


أحدث تعديل 15-11-2020 الساعة 12:42