عمرو مصطفى يرد بشراسة على تصريحات رامي جمال


رد الفنان عمرو مصطفى على التصريحات الأخيرة للمطرب والملحن رامي جمال في برنامج “حبر سري”، والتي انتقد فيها تصريحات عمرو مصطفى عن زملائه.

ونشر عمرو مصطفى رسالة عبر حسابه الرسمي في موقع التواصل الاجتماعي Facebook قال فيها: “هو انا اترككم تتعدوا بشكل غير قانوني على الحاني يعني ولحن تم غنائه في برنامج على الهواء خدته وعملت منه اغنيه وصورتها وفي الاخر طالع تقول عليا نرجسي نحن في زمن يصدق فيه الكاذب ويكذب فيه الصادق”.

وأضاف: “اقسم بالله لو شوفتك في اي مكان انت واشكالك لن تجدوا مني غير نظره احتقار واوعي تجري تسلم عليا زي ما عملت قبل كده علشان ههزائك واوعى تجيب اسمي تاني في مكان علشان هقاضيك انت وكل الي شبهك مطربي الدرجه (الخامسه) زمن الرويبضه”.

وكان رامي جمال حل ضيفا على الإعلامية أسما إبراهيم في حلقة الخميس من برنامجها “حبر سري”، المذاع عبر قناة القاهرة والناس، وتحدث خلال اللقاء عن عمرو مصطفى.

وقال رامي جمال خلال حواره بالبرنامج: “في نوع من النرجسية أنا مش بحبه، وفي فرق بين إنك واحد من الملحنين العباقرة اللي التاريخ مش هينكرهم، لكن لسة مين مزعلتوش؟”

وأضاف: “كفاية، عاب في كل زمايله، ولما تعيب في زمايلك إنت بتعيب في مهنتك، وأنا شايف إننا نكبر بعض أحسن”.

وتابع: “أنا عارف إنه أطيب من الطيابة، لكن الناس العادية بتشوف مشاكلنا، ليه نصدر لهم إننا مش بنحب بعض”.

وعلق رامي جمال على تصريح سابق لعمرو مصطفى قال فيه “أنا المبدع والمطرب أداة” بقوله: “أعوذ بالله، مفيش حاجة في الدنيا متوقفة على شخص، والملحن من غير شاعر وموزع شاطر أداة، والمطرب الشاطر اللي سماه أداة هو الفترينة، من غيرها مكانش هيبقى قاعد يتكلم إنه ملحن شاطر”.