كريم فهمي: “السوشيال ميديا عملت من الكومبارسات أبطال”


انتقد الفنان المصري كريم فهمي مواقع التواصل الاجتماعي وكتب منشوراً عبر حسابه في فيسبوك:”لسوشيال ميديا عملت من الكومبارسات ابطال والتريند عمل للزهيد قيمة وساوت الجعر بالمحترم وبقينا في عصر مرعب خلي الرمم من كل فصيل تلم علي بعض ويبانوا كتله وهما في الواقع قش متراكم مسخبي ورا شاشه بتحمي شخصيتهم المريضه المهزوزه و بتديها ثقه”.

وكان الفنان كريم فهمي، حل مؤخرا ضيفا في برنامج “سهرانين” الذي يقدمه الفنان أمير كرارة، والمذاع على قناة ON، وقال كريم فهمي إن أغلب أفلامه الذي قام بتأليفها، أطلق اسم بناته على أسماء البطلات اللاتي تقفن أمامه مثل أفلام ديدو وحسن وبقلظ.

وعن ممارسته لمهنة طب الأسنان قال كريم فهمي لما اتخرجت اشتغلت في أماكن كتير محدش يتخيل إني أشتغل فيها واشتغلت في مستوصفات، ثم في عيادات دكاترة لغاية لما فتحت عيادة في منطقة شعبية في فيصل، ثم فتحت في المهندسين، وبعد كدة قفلت خالص.

وتابع فهمي: سبب إني تركت مهنة طب الأسنان إني مش مركز أوي أكون دكتور شاطر لأني مركز أكتر في التمثيل والتأليف، وكمان لما اتعرفت بشكل كويس بقى الناس اللى بتيجي تكشف جايين عشان يهزروا مش يعملوا أسنانهم، فكانت دي الأسباب اني سيبت مهنة طبيب الأسنان.