سمية الخشاب تسخر من طلاق أحمد سعد وعلياء بسيوني


تصدرت الفنانة سمية الخشاب تريند مواقع التواصل الاجتماعي، بعد تعليقها على خبر طلاق طليقها الفنان أحمد سعد من مصممة الأزياء علياء بسيوني.

نشرت الفنانة سمية الخشاب عبر حسابها الخاص على موقع إكس، تويتر سابقاً، مقطع فيديو من مسلسلها الشهير «ريا وسكينة» ظهرت فيه وهي تقول: «يا لهوي ليه؟»، ثم تبدأ في الرقص.

وحصد الفيديو في أول ساعات من نشره مشاهدات كثيرة، وحصل على مئات الإعجابات، مع تعليقات تؤكد سخرية سمية من طلاق أحمد وعلياء، وحذفت الخشاب الفيديو لاحقاً!

انتشر في الساعات الماضية خبر طلاق أحمد سعد وعلياء بسيوني، من خلال إعلان مصممة الأزياء علياء عن طلاقها من زوجها، وذلك بعد زواج دام لأكثر من عامين.

وقالت علياء بسيوني من خلال خاصية الاستوري على الإنستجرام: «الحمد لله على كل شيء، تم الطلاق بيني وبين أحمد من شوية بناءً على رغبته».

وتابعت: «حابة أشكر أحمد جدًا على أصله غير الطيب ومعدنه السيئ وحابه أقوله شكرًا على قرارك اللحظي غير الموفق في خراب بيتنا وتدمير أسرتنا الجميلة، اللي أنا حقيقي تعبت فيها لوحدي تمامًا وحاولت وعديت بمواقف مفيش حد في مكاني يقبلها عشان الأسرة دي».

وأضافت: «عشان المشوار اللي أنا ابتديته ومكنتش حابه إنه ينتهي.. شكرًا على توقيتك الجميل وأنا قاعدة ببنتي 3 أيام وأنت مش عارف حاجة عشان مشغول في الساحل وخروجات وبعدها شغلك».

وأردفت: «أكبر شكر على المقلب اللي أنا أخدته في العلاقة دي واللي كنت فاهمه إن ليها قيمة ببني وبضحي وبتنازل عشانها وأنت طلَّعتها ولا تسوى وربنا معايا أنا وبناتي في اللي جاي وينتقم منك ويديلك على قد كل حاجة حصلت».