فيديو- رضوى الشربيني تكشف حقيقة تعرضها للتحرش


كشفت المذيعة رضوى الشربيني عن تعرضها للتحرش، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

حيث نشرت رضوى الشربيني مقطع فيديو من مقابلة سابقة لها، تقول فيه: “نعم تعرضت للتحرش.. واتعرض للتحرش اللفظي يوميًا”، وقد حاز المنشور على إعجاب عدد كبير من الجمهور والمتابعين.

وعلى صعيد آخر، علقت الإعلامية رضوى الشربيني على طرد حسن شاكوش لزوجته ريم طارق، وقيام ريم بتحرير محضرًا ضده، وذلك بعد 55 يوم فقط من زواجهم.

وكتبت رضوى الشربيني عبر حسابها بموقع فيسبوك: كدة يا حسن تطرد بنت الجيران بعد ما سجدت لربنا سجدة شكر قدام الناس كلها علشان اتجوزتك و كمان تدخلها القسم بعد شهرين جواز يا راجل!.

وتابعت: تقديرك للراجل اللي معاكي بيتبني بالمواقف والعشرة و دول الإثبات الوحيد ف ما تسبقوش الأحداث.. و تقديرك ليه مش معناه إنك تتنازلي أو تقللي من نفسك علشانه.. الله يكون فى عونها.

حديث رضوى الشربيني عن والدتها
وفي وقت سابق، تحدثت الإعلامية رضوى الشربيني عن تفاصيل مرض والدتها الراحلة وأيامها الأخيرة، وذلك خلال لقائها ببرنامج أنا والقناة مع الإعلامية منى عبد الوهاب.

فقالت رضوى: صحيت من النوم في التوقيت اللي كان هناك بلاد قفلت فيه بسبب الجائحة، وأنا كنت أول واحدة أصيبت بكورونا وماما أخدت العدوى مني، وعزلت نفسي والبيت كله طلع سلبي واتطمنت شوية، وسمعت بنتي الكبيرة بتكح، كلمت صحبتي أني لازم أطلعهم من البيت.

وتابعت: سمعت صوت ماما بتكح وكلمت حد من وزارة الصحة وبالفعل جاء أفراد من الوزارة وعملوا الاختبار وطلع البيت كله إيجابي، واليوم ده قررت أنه حتى التعب مينفعش أحس بيه، لأن مفيش حد يمرض كل دول.