فيديو- وفاء عامر تثير الجدل بهذا التصريح: لو جوزك خانك إنتي اللي غلطانة


صدمت الفنانة وفاء عامر جمهورها ببعض آرائها عن الرجل والمرأة وفكرة الخيانة، وأكدت أن المشكلة دائما تكون في الزوجة.

وخلال حلولها ضيفة على برنامج “الستات ما يعرفوش يكدبوا” قالت وفاء عامر إن الزوج الذي يخون زوجته يكون الخطأ عليها موضحة: ” إنتي اللي غلطانة معرفتيش تختاري الراجل اللي يحافظ عليكي، إنتي اللي غلطانة إنك معرفتيش تختاري أب لأولادك وإنتي اللي غلطانة عشان لو اتطلقتي البيت كله هيتهد وهيبقى في أولاد مشردين ومعقدين، إنتي اللي غلطانة من الأول إنك سبتيه يخرج منك وإنتي غلطانة إنك مش عارفة تفاصيله”.

وقاطعتها الفنانة منى عبد الغني لتؤكد لها أن بعض الرجال بطبعهم خائنين، لكن وفاء عامر كان لها رأيا آخر فترى أن هذه فئة قليلة من الرجال، وأن بسبب الأوضاع الحالية يعمل الرجل أكثر من مهنة وعندما يعود إلى المنزل يريد الراحة لكنه يجد “ست البيت” تنتظره لتشتكي له وأحيانا هذا يزعجه، مضيفة: “الغلطة بتبقى من الست، لما الراجل بيبص برا ليه؟ هو ناقصة إيه جوه؟”.

وعن علاقتها بزوجها المنتج محمد فوزي وغيرتها عليه قالت وفاء عامر: “أنا في الأول كنت بغير أكتر هو مش بيغير هو واثق فيا، أنا مطمنه لحبه، بس المشكلة هو لسانه حلو وممكن بيكلم حد يقول يا حبيبتي فهمت بقى أن دا كلام، مش بغير من حد في الوسط لأن إحنا كلنا زي القرايب والستات جدعان، ودلوقتي بغير وأنا ساكته وعمري ما بفتش التليفون وهو بيسيبه جنبي، وهو في حد يبقى متجوز وفاء عامر ويبص برا، أنا بعمل كل حاجة، أتعلمت عشانه الطاولة مع أني مكنتش بطيقها، أنا صاحبه ومامته وأخته”.