فيديو- حورية فرغلي: عملت 27 عملية في 8 سنين واللي مش عاجبه شكلي ميبصليش


حكت الفنانة حورية فرغلي عن الفترة الصعبة التي عاشتها وخضوعها لعدد كبير من العمليات لعلاج ما تعرضت له من إصابة في أنفها قبل أعوام، موضحة أنها لم تعد تهتم بما يقوله الناس عن شكلها.

وقالت حورية فرغلي خلال لقائها في برنامج “مساء dmc” من تقديم إيمان الحصري عبر قناة dmc: عملت 27 عملية في 8 سنين، وفاضل عملية واحدة لكنها ليست ضرورية وهي أن يكون شكل فتحة الأنف متماثل.

وتابعت متحدثة عن رضاها الآن عن شكلها قائلة: أنا في الأول كنت أنفة جدا وبحب يكون شكلي في أحسن صورة، حتى في الفترة اللي كنت تعبانه فيها، لكن من سنتين مش عارفة إيه حصل أخدت ثقة في نفسي وبقول اللهم لك الحمد والشكر على اللي أنا فيه واللي مش عاجبه أي حاجة فيا يبص الناحية التانية ميبصليش.

وأكدت حورية فرغلي أنها استعادت حاسة الشم وأصبحت الآن في حال أفضل موضحة أنها في فترة كورونا كانت تتمنى الموت قائلة: من سنتين كنت عايزة أموت، كان في كورونا والدكتور اللي ممكن يعالجني في أمريكا والسفارة مقفولة وأنا مناخيري مش مناخير ومش عارفة أكل ولا أشم ولا أبص في المرايا، فالحياة كانت زي الموت.

وخلال اللقاء كشفت حورية فرغلي أنها تنتظر فرصة للعودة للتمثيل مجددا، قائلة: منتظرة أول فرصة شغل ياريت تيجي ولو جت هوافق على طول.

وتابعت حورية فرغلي: “حلم حياتي تقديم جزء ثالث من ساحرة الجنوب، ونفسى أقدم دور حتشبسوت والأميرة ذات الهمة”.