محمد هنيدي يسخر من “البوركيني البراند”


سخر الفنان محمد هنيدي من الحديث المنتشر عبر مواقع التواصل الاجتماعي حول تحول المايوه البوركيني إلى براند جديد، تحرص الفتيات في الساحل الشمالي على تجربته.

ونشر محمد هنيدي عبر صفحته على Facebook صورته من أحد مشاهد فيلم “صعيدي في الجامعة الأمريكية” وهو يقف بالكلسون ووضع بجانبها صور أصغر لعارضي ملابس داخلية يقفون بالكلسون، وكتب ساخرا : “أبو كلسون الزي الرسمي للصيف. من دلوقتي هتقدر تخرج بكلسونك على البحر وأنت فخور وتنال إعجاب كل صحابك وكل زوار البحر في الساحل”.

وأوضح هنيدي: “مشروع القرن، لكل الرجالة والشباب اللي كانت بتتمنع أو بتتكسف تنزل الشواطئ بكلسوناتها، قدرت أحل المشكلة وأحول لكم الكلسون لبراند، هتقدر تنزل بيه ١٧٧ شاطئ في مصر من أفخم الشواطئ”.

وأضاف: “محدش هيقدر يمنعك ولا يتريق عليك لأنك لابس براند بـ ٦ ألاف جنيه، يشمل الدخول لكل الأماكن الغالية والشواطئ والفنادق اللي فوق ٥٠ ألف جنيه في الليلة”.

وتابع محمد هنيدي: “وممكن تدخل بيه من بوابات مارينا بدون ماحد يكلمك، اول مايشوفوا الكلسون هيدخلوك على طول، متوفر بكل الألوان وألوان الطيف (ناقصه لون)”.

يذكر أن محمد هنيدي انتهى مؤخرا من تصوير فيلم “الجواهرجي” من تأليف عمر طاهر، إخراج إسلام خيري، ويشاركه البطولة منى زكي، أحمد السعدني، لبلبة، الفنان الراحل أحمد حلاوة، ريم مصطفى، عارفة عبد الرسول وتارا عماد.