فيديو- هادي الباجوري :”معنديش مشكلة مراتي تتباس وإحنا شعب نصفق للراقصات”


تصريحات المخرج هادي الباجوري اثارت الجدل خلال ظهوره أمس في برنامج كلام الناس والذي أدلى فيه بعدد من التصريحات الجريئة والتي نرصدها في التقرير التالي.

وكشف هادي الباجوري، عن رأيه في المشاهد الفنية الساخنة والأعمال التي تحتوي على قبلات وأحضان، مؤكدًا أنه ضد إلغاء المشاعر من السينما.

وأضاف هادي الباجوري: “البوسة مفيهاش حاجة غلط زيها زي الحضن فيها مشاعر كبيرة وفي فرق بين بوسة الحب وبوسة القذارة”، مردفا: “معنديش مشكلة مراتي ياسمين رئيس تتباس أو تتحضن لو الدور طلب منها ده، أحسن ما يتقال عليا منافق”.

وأشار هادي الباجوري : “زوجتي شاطرة مش مستنية أن حد يقول عنها إنها مرات المخرج”، مردفا: “الناس دلوقتي بتقولي يا جوز الممثلة ودي حاجة بتبسطني جدا”.

وأوضح هادي الباجوري،: “نجاح ياسمين رئيس من نجاحي وبتبسط بأي حاجة بتعملها”، مشيرا: “الإنسان السوي والطبيعي بيكون مبسوط بنجاح زوجته”.

بينما رد المخرج هادي الباجوري على الانتقادات التي تعرض لها بسبب آخر أفلامه قمر 14، حيث ضم الفيلم مشهد قبلة في نهاية الفيلم بين خالد النبوي وشيرين رضا، مشيرا إلى أن البوس في السينما شيء طبيعي.

وقال هادي الباجوري خلال لقائه مع الإعلامية ياسمين عز في برنامجها كلام الناس المذاع على “mbc مصر”: بوسة فيلم قمر 14 عادية جدا، والبوس كان عادي من 20 سنة وأنا مش هغير نفسي عشان الجمهور، هما اللي يتعالجوا والبوسة ليها حب ومعنى في الفيلم ومش زيادة عن السيناريو.

وواصل: احنا شعب غريب أوي والأفراح كلها رقاصات عادي واحنا شعب مركب وعندنا انفصام في الشخصية وبنحط راسنا في التراب وكل واحد حر يعمل اللي عايزه، واللي مش عاجبه ميتفرجش أحسن.

وأشار هادي الباجوري إلى أنه لا يهتم بـتعليقات الجمهور حول أعماله الفنية لأنهم ليسوا في مجال الفن، وزملائه في المجال الفني هم من لهم الحق في تقييمه فنيا.

وقال هادى الباجوري مدافعا عن الفنانة هند صبري بعد ظهورها في مسلسل البحث عن علا ببدلة رقص قائلا : الذي لم يعجبه ظهور هند صبري ببدلة رقص عليه أن لا يشاهد العمل الفنى مضيفا “إحنا شعب بيمشي بمايوهات على البحر وبنسقف للراقصات في الأفراح وبنعترض على بدلة رقص في مسلسل! ومش هغير نفسي عشان الجمهور ولا هقول معلش لحد وهما يتعالجوا أحسن”.