نشر في 04-11-2020 الساعة 13:18

تراجعت المخرجة كاملة أبو ذكري عن انتقاد أبطال مسلسل “بـ100 وش”واتهام الفنانين الشباب فيه بالغرور.


ونشرت كاملة أبو ذكري عبر صفحتها على facebook قائلة: “أحب اعترف إني انفعلت وكنت قاسية جدا في كلامي، ولو صدر تصرفات من شخص أو اتنين خلتني أحس بالغضب ده، ده ممكن يكون نابع من قلة الخبرة مع التعامل مع جمهور عريض، ومع النجاح الكبير وارد إن أي حد يتعرض للهزة دي، ولو كنت قاسية ده نابع من حبي ليهم وخوفي عليهم، علشان أنا شوفت حجم موهبتهم لما اشتغلت معاهم”.

أضافت مخرجة مسلسل “بـ100 وش”: “وأتمنى إن الشخصين اللي كنت بعنيهم يفهموا كلامي، ويعرفوا إني مستخسرة موهبتهم، وأنا متأكدة إنهم هيفهموني لأنهم الاتنين دول تحديدًا عارفين أنا أد إيه بحبهم وبقدرهم”.

وكانت المخرجة كاملة أبو ذكري قد أثارت جدلًا خلال اليومين الماضيين، بعد نشر انتقادها حول تغير بعض أبطال مسلسل “بـ100 وش”، لافتة إلى أنها تأكدت من هذا الأمر بنفسها ووصفتهم بالوجوه الجديدة.

يذكر أن مسلسل “بـ100 وش” تم عرضه في شهر رمضان الماضي وهو من تأليف أحمد وائل وعمرو الدالي، إنتاج العدل جروب، إخراج كاملة أبو ذكري، وشارك في بطولته نيللي كريم، آسر ياسين، علا رشدي، إسلام إبراهيم، محمد عبد العظيم، شريف دسوقي، دنيا ماهر، سلوى محمد علي، حنان يوسف، زينب غريب وحسن أبو الروس.


أحدث تعديل 04-11-2020 الساعة 13:18