خالد الصاوي يرد على انحيازه للإخوان المسلمين “طبيعي انقلب عليهم “


رد النجم خالد الصاوي على المنشورات المنتشرة له عبر مواقع التواصل الاجتماعي ويعود تاريخها لسنوات مضت يدافع فيها عن جماعة الإخوان المسلمين.

كتب خالد الصاوي عبر حسابه بموقع Facebook: “ردا على الزوبعة اللي قايمة ضدي وبتنبش في اللي انكتب من ١٠ سنين، وبغض النظر عن محاولات الهاكنج على حساباتي، لما تجيب كلام لي من سنين وانا مخدوع فيك ومش بعاديك ولا بنكر حق الناس تختارك فدي حركة ضدك انت، ثم حصل انك انكشفت بارهابك وخيانتك فطبيعي انقلب عليك، زي اغلب الناس”.

وتابع: ولما اكون بعارض نظام من ١٠ سنين دفاعا عن الناس ثم تهجم انت علينا بالسلاح فيقف النظام ده ليحمي الناس ويقدم ضحايا ثم الناس تختاره مرة واثنين وهو يثبت ان هناك دولة جديدة بتنمو وتتقدم رغم تآمرك انت واللي وراك، فمش غريب تحولي من معارض لمناصر، الغريب بجد انك لسه عايش بيننا على سمومك وكانك ما اعتبرتش!

واختتم كاتبا: “خدعت فيك وفي اخرين عجزوا عن تقديم حل بل وكدنا ننهار، والشعب اختار قيادته ودولته الجديدة، وانا بعد تفكير لقيت انها افضل حل الان، وبقيت حابب اساهم معها باي جهد لبلدي”.

يذكر أن خالد الصاوي شارك مؤخرا في مسلسل “الاختيار 3 – القرار” من تأليف هانى سرحان، وإخراج بيتر ميمى، إنتاج شركة سينرجي بطولة كل من: أحمد السقا وكريم عبد العزيز وأحمد عز وياسر جلال، وخالد الصاوى، صبرى فواز، جمال سليمان، محمد رياض، إيمان العاصى، هيدى كرم، سمر مرسى، نور محمود، خالد زكى، منى عبد الغنى، مفيد عاشور، نادية رشاد، أمير المصرى، محمود البزاوى.