عمرو يوسف يكشف سبب تأخر انجابه وكندة علوش للاطفال


كشف الفنان عمرو يوسف، مدى تأثير الإنجاب والحياة الزوجية على مشوار زوجته الفنانة كندة علوش.

وقال عمرو يوسف خلال لقائه ببرنامج “حبر سري” الذي تقدمه اسما إبراهيم بقناة “القاهرة والناس”: بكل تأكيد الإنجاب والحياة الزوجية أثروا علي كندة علوش.

وأضاف:”لما اتجوزنا وخلفت كندة علوش اختارت انها تقعد وتربي بنتنا حياة وبالتالي اعتذرت عن أعمال كثيرة جدا جاتلها ومكنش ليا دور في قرارها، ومحدش يقدر يجبر حد على حاجة”.

وأكمل:”كندة علوش اختارت تقعد جنب حياة وتربيها وده احترمه واقدره فيها جدا، ورجعت بمسلسل “ستات بيت المعادي” وحقق نجاحا كبيرا، وهي نجمة وليها جمهور كبير ومستنينها”.

وكشف الفنان عمرو يوسف، في نفس اللقاء، لأول مرة الأسباب الحقيقية لإيقاف مسلسل “الملك” الذي كان من المقرر عرضه في رمضان الماضي.

وقال عمرو يوسف:”في عز الدوشة عن وقف عرض مسلسل الملك، فضلت إنى ماتكلمش ولا أصرح بأي تعليق لإن التجويد كان زيادة عن اللزوم وآراء من الشرق والغرب وفي وقت المشاكل الكلام بيتحول الي لعبة اللوم، أنا كممثل اطلع ألوم المخرج والمخرج يطلع يلوم الشركة المنتجة وهنبتدي نلوم في بعض، في حين إنه محدش عمل خطأ بقصد والدليل علي كده ان نفس شركة الإنتاج لو كان المخرج مش كويس مكنوش بيشتغلوا معاه مسلسل كبير السنة دي زي “جزيرة غمام” ومكنش الشركة اتعاقدت معايا تاني”.