حقيقة إنسحاب أحمد السعدني من مسلسل “كله بالحب”


انتشرت في الايام الماضية أنباء عن انسحاب الفنان أحمد السعدني من مسلسل “كله بالحب” الذي من المقرر عرضه في رمضان 2021 وتشاركه في بطولته الفنانة زينة، بعد كشفه عن وجود خلافات في كواليس العمل.

ونفت المنتجة نجلاء رشدي، هذه الأخبار، مؤكدة أن أحمد السعدني مستمر في تصوير العمل ولا صحة لما يتردد عن انسحابه.

وقالت منتجة العمل، إن الاخبار المتداولة غير حقيقية على الإطلاق، وأن السعدني لم ينسحب من المسلسل فهو لا يزال متواجداً في العمل، وسيصور باقي مشاهده.

وأضافت المنتجة نجلاء رشدي بأن مسلسل “كله بالحب” هو عمل مختلف ومهم، وسيقدم موضوعاً اجتماعياً سينال إعجاب الجمهور في رمضان 2021.

يذكر أن الفنان أحمد السعدني، نشر عبر صفحته علي موقع الفيسبوك، منشوراً قال فيه: “المؤشرات ترجح انسحابي من السباق الرمضاني وعوضنا عليك يا رب التفاصيل لاحقاً”.

ثم بعدها بيومين كتب منشوراً قال فيه: “الحقيقة أنا عمري ما عملت مشكلة في شغلي وعمري ما اختلفت مع زمايلي إنما أنا اللي بيحصل معايا في المسلسل اللي شغال فيه 24 ساعة، مبروحش بيتنا عشان يلحق العرض والواحد ساكت وبيعدي بلاوي عشان الزنقة والظروف أنا متربي في ستوديوهات كبرنا أنا واللي زيي اللي كان بيتقال عليهم أبناء الفنانين كأنها شتيمة على احترام مهنتنا مواعيدنا ومذاكرتنا وتحضيرنا للشغل احترامنا للكلمة قبل العقد للأسف شركة الإنتاج ملتزمتش معايا باتفاقهم اللي على أساسه وافقت اشتغل وكان شرط أساسي لقبولي الشغل معاهم والحقيقة أول مرة أشوف تصميم دعاية عمل فني من أفيشات وبرومو بتعمله زميلة في العمل”.

وتابع: “طول عمري كنت فاكرها من اختصاص شركة الإنتاج، الحقيقة أنا ضهري في الحيط أكمل وأقبل بالعبث ده عشان باقي الزملا الفنانين والفنيين المشاركين في العمل اللي ملهمش ذنب، والا أقعد في بيتنا واكتفي باللي صورته وأطلب من النقابة تجيب لي حقوقي المادية، وفي كل الأحوال أنا بعتذر لأي شخص بيحبني عن تواجدي في هذا العمل لأن الحقيقة اللي بيحصل ده مهزلة”.

مسلسل “كله بالحب” بطولة زينة وأحمد السعدني ومصطفي درويش وريم البارودي وصابرين وعدد من الفنانين وهو من إخراج عصام عبد الحميد.


Beirutcom.net