هل كانت تعرف بمقلب رامز جلال؟ إيمان العاصي تجيب


أكدت الفنانة إيمان العاصي أنها لم تكن تعرف بمقلب الفنان رامز جلال ولا حتى أنها ستكون ضحية في برنامجه.

وقالت إيمان العاصي خلال لقائها في برنامج تفاعلكم” من تقديم سارة الدندراوي عبر قناة “العربية”: مكنتش هروح طبعا لو كنت عارفة أنا بخاف جدا وجبانة حتى لو أنا عايزة أروح لرامز معرفش ممكن يعمل فيا إيه مستحيل لو كنت عارفة من الخوف من اللي هيعمله فيا بفضل اتخيل أني ممكن يكون حظي وحش وأني أكون الضحية الحقيقة مش هيبقى مقلب.

وعما إذا كانت تعرضت لإصابة خلال المقلب قالت إيمان العاصي: ضهري قعدت أسبوع عندي وجع، محصليش حاجة كبيرة الحمد لله لكن اتألمت وأنا بلف في الغسالة.

وأكدت إيمان العاصي أنها سامحت رامز جلال لأنه صديقها واعتادت منه على هذه الأمور قائلة: مسامحة رامز جلال هو صديقي من زمان وأنا بحبه وخلاص أحنا أخدناه بجنانه ولو زعلت وقتها هو مخلنيش أمشي غير وهو مراضيني، هو في الحياة الشخصية بيعمل أكتر من كده.

وخلال اللقاء تحدثت إيمان العاصي عن شخصية “دلال” التي قدمتها في مسلسل “جعفل العمدة” وقالت: “مش عارفة أتعامل مع ردود فعل الناس قاعدة في البيت مستخبية خايفة أقابل الناس ومخضوضة، الجمهور مسميني “الحسناء الشعبية” حابين حالة الحب بين “دلال وجعفر” ومرة واحدة “دلال” طلعت سبب الشوكة المحطوطة في ضهره طول العمر انصدموا”.

وعن رد فعل ابنتها على شخصية “دلال” قالت إيمان العاصي: “بنتي مش من عادتها أنها تعلق على أي حاجة اشتغلتها ولا بتتفرج على مسلسل طويل لكن متابعة “جعفر العمدة” وطول الوقت تسألني أن كنت فعلا خطفت الولد، هي مصدومة أن مامتها الشريرة وبتقولي فضحتيني في المدرسة”.

وأوضحت إيمان العاصي أنها كانت تتوقع نجاح مسلسل “جعفر العمدة” لكن ليس بهذا الشكل قائلة: “كنا متوقعين النجاح لأن أستاذ محمد سامي عنده طاقة بيزرعها في فريق العمل أننا هننجح نجاح كبير، كنت عارفة أن هيبقى فيه نجاح بس مش متخيلة أنه هيبقى عظيم كده والجمهور كل يوم بيكبر أكتر أنا منبهرة”.