ياسمين عز تُعرض نفسها للانتقادات وتثير سخرية رواد مواقع التواصل ويتهمونها بِتَقَصُّدْ ذلك


دائماً بكل حلقة ترد مقدمة البرامج ياسمين عز على الانتقادات الموجهة لها واسئلة اخرى من رواد السوشيال ميديا بحيث انها تستفرز النساء اكثر من الرجال بأقاويلها ودفاعها عن الذكور، وهذه المرة ردت على سؤال بسبب صوتها ، مؤكدة أن السبب يعود لخامته الشتوية.

قالت ياسمين عز: “في سؤال بتسأله كتير غالبًا من واحدة بتقول لي كلامك بيعجبني بس صوتك سهتان، شوفي يا روح قلبي أنا صوتي خامته شتوية لأن في أصوات شتوية بتكون ناعم ودافي ونيمان أو نعسان، أما الصوت الصيفي بيكون عالي وحاد ومصحصح طول الوقت وما م بيفصلش”، وذلك خلال حلقة الجمعة 22 ديسمبر من برنامجها “كلام الناس”.

وأضافت: النوع الأفضل بدون انحياز وبكل تواضع خامة الصوت الشتوي، مش بس لأنه دافي وناعم لكن أول ما بتحبي وتخطبي بتحولي صوتك للشتوي وبعد الجواز يرجع لحالته الطبيعية.

واستكملت: طبعا الكلام دا لينا احنا بس، لكن الرجال صوته كائن الكروان يغرد ويرقرق، فخلي كروانك يغني وأنتِ اعزفي، وسأقدم لكم حلقة عن طبقات الأصوات.

ووجهت ياسمين عز نصيحة للسيدات، قائلة: “في ناس أول ما البنت تتخطب أو تتجوز يقولولها خليكي على طبيعتك، اوعي تسمعي كلامهم، خليكي مع الناس جعفر ومع جوزك أو خطيبك أنعم ما يكون، وانزلي بالصوت لأوطى طبقة واتكلمي من مناخريك واخنفي، حتى سعات بتشوفوا ستات مع رجالتها تقولوا عاملة له إيه.. هو اللسان مش بالجمال ولا المال باللسان تلفه وتحطه في قلبها.

كما تحدثت بشكل غريب عن زوجتي ميسي ورونالدو واجابت على سؤال بإجابة لا تمت بالسؤال الى صلة مما دفع رواد التواصل الاجتماعي للتعليق بشكل ساخر!!

 علقت الإعلامية ياسمين عز، على تتويج ليونيل ميسي بكأس العالم 2022، قائله: “بحس ان مرات ميسي بتدخل عليه بحتتين كيك بالبرتقال وكوباية الشاي وأولادها ريحتهم بودرة أطفال عكس حبيبة رونالدو شاردة بره البيت ٢٤ ساعة”.

وأضافت الإعلامية ياسمين عز، خلال تقديمها برنامج “كلام الناس” المُذاع عبر فضائية “إم بي سي مصر”: “جورجينا بحسها من النوع اللي 24 ساعة شاردة بره البيت زي الغزال الشارد”.

وأشارت: “ممكن لو رونالدو قال لجورجينا عاوزين نتعشى مع بعض انهارده ممكن تقوله أنا عندي عرض أزياء”، متابعة: “بتلف 24 ساعة بره البيت”.

وتابعت: “زوجة ميسي أنتونيلا روكوزو بحسها حتة نوتيلا عايشه لبيتها وزوجها وأولدها، وتحس أولادها نضاف دائما وشعرهم بيلمع وريحتهم نظافة، وبحس أنها زوجة صالحة، ملهاش في جو الشنط واليخوت ومش شاغلها غير رضا سي ليو جوزها”.