شيرين عبد الوهاب: “أنا رجعت لنفسي في ليلة عاشوراء.. ليلة كلها بركة والدعاء فيها مستجاب”.. وترفع شعار جديد “فلتسقط الرجالة”


تحدثت النجمة شيرين عبد الوهاب عن برنامجها للفترة المقبلة، مشيرة إلى أنها تنوي استكمال دراستها والابتعاد عن الحب!

قالت شيرين خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “معكم منى الشاذلي” إنها قررت استكمال رحلتها التعليمية، تأثرًا بما حدث مع ضيف الحلقة الشاعر الغنائي أيمن بهجت قمر، قائلة: “أنا قلت للدكتور أشرف زكي إني عايزة أكمل تعليمي، خطوة كبيرة جدا في الوقت ده، الواحد دلوقت يعرف يتعلم، لأن وإحنا صغيرين كنا بنكره الصحيان بدري دلوقت لأ، إحنا بنفتقد في حياتنا الروتين، والروتين دا مهم جدا للفنان عشان ميحسش بالوحدة والاكتئاب، ويحس أنه ملك نفسه، لما نرجع تاني نكمل دراستنا في السن ده حاجة جميلة جدا”.

على صعيد آخر، تحدثت شيرين عن أمنياتها في الحياة، والصعوبات التي مرت بها في حياتها الشخصية خلال الآونة الأخيرة، قائلة: “أنا رجعت لنفسي في ليلة عاشوراء، وأنا مكنتش متوضية ولا مصلية ولا صايمة. ليلة عاشوراء كانت ليلة كلها بركة والدعاء فيها مستجاب، فلما الناس دعت لي من قلبها الدعاء وصلني ورجعت شيرين تاني”.

تابعت: أنا رفعت شعار لا حب مع الحياة ولا حياة مع الحب. فلتسقط الرجالة.. أنا بحب حياة العزلة، لكني مش في عزلة. بحب الهدوء والسكينة، وبفضل أبقى بعيدة دايما عن السوشيال ميديا والأضواء، لأني ست قديمة شوية مش جديدة.. أنا ست بيتوتية.

يذكر أن شيرين عبد الوهاب أحيت مساء يوم السبت الماضي حفل ختام الدورة السادسة والخمسين من مهرجان قرطاج الدولي، وسط احتفاء كبير بها من الجمهور التونسي.