نشر في 19-11-2020 الساعة 17:10

أكدت سمر أبو شقة زوجة الفنان المصري تامر عاشور أنهما اتفقا على إتمام الطلاق في هدوء دون مشاكل، خاصة لوجود ابنتهما “أيام” والتي ستظل رابطا بينهما طوال العمر، وكتبت عبر حسابها بموقع “انستغرام”، بعد إثارتها الجدل بتصريحاتها الأخيرة “أنا وتامر هنفضل نحترم بعض لأن في بينا عشرة وفي بينا بنتنا أيام اللي هتفضل رابط بينا طول العمر ..واللي أهم ليا إنها إن شاء الله تكبر متلاقيش أي حاجة تضايقها وتلاقي كل هدوء”.

وتابعت “الموضوع لا ترند ولا شو ولا أى حاجة غير حقيقة وحاجة بتحصل كل يوم بس بيحصل اللى حاصل لما يبقى حد مشهور، إحنا آه منفصلين (مش مطلقين) (ولا اطلقنا).. .ومرينا بمشاكل زي أي ناس طبيعية ..اتفقنا أو اختلفنا بتحصل يعني وبغض النظر عن مين غلط ف حق مين وإزاي ..لكن مهما حصل مفيش حد هيقبل أن يحصل تجريح للتاني ف اللي جاي”.

وأضافت “أنا رديت على أسئلة الاستوري بعفوية وبطريقتي اللي عمرها ما هتتغير وعاااااادي جدا بس للأسف في مواقع حطت عناوين غلط علشان تشد و تزود التفاعل عندهاوخلاص ..وعلى فكرة كلامي كان واضح و بسيط وموجود لحد دلوقتى مشلتوش على بروفايلي هنا.. ومقولتش أي حاجة غير الحقيقة اللي حصلت ببساطة و كان ظاهر منها 80% أو أكتر من غير أي شرح”.

واستكملت كلامها قائلة “ومنعا للمهاترات هي مش حرب مع ابو بنتي ولا عمرها هتكون..و المفروض اننا نتفق بكل هدوء على الطلاق إنه يتم خلال الفترة الجايه .. واللي اكيد بعد ما يحصل مش هينقص من احترامي ليه او احترامه ليا وهنفضل أصدقاء تجمعنا “أيام” اللي هتفضل اهم من اي حد و اي حدث.. بس نبقي بنتجنب الضغوطات و المشاكل اللي ايا كان سببها موجود او انتهي بلا رجعة..اتمني الموضوع يتقفل و مشوفش اي حاجة تضايقني .. واللي بيحبوني دعوة حلوة و شكرا لكل الحب و الدعم اللي بشوفه”.


أحدث تعديل 19-11-2020 الساعة 17:10