زينة توجه رسالة مؤثرة لوالدها الراحل


وجهت الفنانة المصرية زينة رسالة مؤثرة إلى والدها المتوفى، عبر حسابها على إنستغرام، قائلة: “وحشتني أوي ومفيش طعم لحاجة من غيرك، صايصة كدة وملهاش لازمة الدنيا، الله يرحمك ويعفو عنك، في الجنة ونعيمها”.

ونشرت زينة صورة لوالدها الراحل، صحبتها بتعليق: “من كتر ما أنا بحبك نفسي أعاتبك إني بقالي 12 سنة ماشفتكش وكأنه بايدك يا أبويا، أستغفر الله العظيم اللهم لا اعتراض، أنت ارتحت وأنا اللي بموت كل يوم من غيرك يا بابا، أنت أكيد مبسوط بس أنا لأ، المهم راحتك بس”.

وأضافت زينة: “وحشتني أوي ومفيش طعم لحاجة من غيرك، صايصة كدة وملهاش لازمة الدنيا، الله يرحمك ويعفو عنك، في الجنة ونعيمها ويا رب يكون بيوصلك سلامي ودعائي وتكون عارف إن زى ما أنت عشت علشاني أنا واخواتي، إحنا كمان عايشين علشانك دلوقتي، اخواتي أحلى ذكرى من ريحتك وصلبك يا غالي، أرجو منكم الدعاء بالرحمة والمغفرة لأغلى مخلوق فى قلبى وعقلي أبويا ويرحم كل أب يا رب”.

وتعود زينة بـ”جمع سالم” إلى الدراما بعد غياب العام الماضي حيث قدمت آخر أعمالها مسلسل “ممنوع الاقتراب أو التصوير” في عام 2018، وشارك في بطولته فتحي عبد الوهاب ونسرين أمين ومحمد شاهين ومي القاضي وحازم سمير وصفوة ومحمد أبو الوفا ومصطفى عبد السلام وهدى الإتربي وياسمين عادل وتأليف محمد الصفتي وإخراج زياد وشاحي.