أمير طعيمة يفتح نار النقد على محمد رمضان: يهين زملائه الفنانين


هاجم الشاعر الغنائي أمير طعيمة، الفنان محمد رمضان، بعد استعراضه بسيارته الفيراري داخل منزله، وإهانته للفنانين المشاركين في مسلسلات رمضان.

وقال «طعيمة» عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»: «الأخ محمد رمضان نزل على صفحته الموثقة في الإنستجرام بوست وهو راكب عربية فيراري في بيته، بيقول فيه: الحمد لله على أعلى نسبة مشاهدة لـ”نسر_الصعيد” «إياك تفكر تسبق الفيراري» انتظروا الأغنية كاملة بقناتي على يوتيوب اللينك على البايو ثقة_في_الله_نجاح ولا عزاء للأغبياء».

وأضاف: في إهانة واضحة ومباشرة لكل من شارك في الموسم الرمضاني الحالي، تخيل الموسم ده شارك فيه عادل إمام ويحي الفخراني، وغيرهم ممن سبقوه ومن هم من جيله وفيهم العشرات يفوقوه في الموهبة وفي احترام زملائهم.

طبعا كالعادة هيقول أنه ما يقصدهمش، طب والأغنية البيئة اللي مشغلها واللي بتقول انك بارم ديله ورقم واحد وكلام كتير لا يحمل أي احترام للمنافسين.

واستكمل طعيمة: أتمنى من أصدقائي الممثلين اللي هيقروا البوست ده أو هيوصلهم أنهم يمتنعوا عن مشاركة آل باتشينو الجيل في أعمال مستقبلية احتراما لأنفسهم ولجمهورهم، وخاصة أن محمد رمضان عادة ما ينسب النجاح لنفسه فقط.

وتابع: “عزيزي محمد رمضان، عاصرت أحمد ذكي ومحمود عبد العزيز وعادل أمام ونور الشريف وأعرف عن قرب عمرو دياب ومنير وغيرهم، وفي حياتي ما شفتش فنان منهم قال على نفسه رقم (١) إلا انت، أما فيلتك وعربياتك فعايز اقولك أن فنان زي عمرو دياب مثلا ممكن يشتري كل أملاكك دي بشغل سنة واحدة وعمرنا ما شفناه بيتباهى أمام جمهوره بما يملك.

واختتم: “نصيحة من شخص هتقرا ما كتبه وهيبقي عدوك وده شيء لا يعنيني: يا إبني من تواضع لله رفعه، احترم زمايلك واحترم أن فيه ناس بتحبك ممكن تكون بتنام من غير عشا وبطل الجو ده لأنه عيب ولا يمت للفن الحقيقي بصلة”.