“لما بنتجاهل” لـ اصالة تجتاز المليون السابع


تخطت أغنية “لما بنتجاهل” للفنانة السورية اصالة المليون السابع بنسبة عدد المشاهدات على قناة روتانا في موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب والاغنية من ألبوم لحقت نفسي.

واحتفلت صفحات روتانا على مواقع التواصل الاجتماعي بهذا النجاح وشاركت برومو شاهد بالفيديو

تم طرح الأغنية على الموقع في الاول من اكتوبر، ولاقت إعجاب الملايين من المشاهدين. الأغنية من كلمات محمود كلازا وألحان كريم نيازي وتوزيع طارق عبدالجبار.

استمتع بالاغنية من هنا

وتقول كلمات الاغنية:”لما بنتجاهل اوقات لما بنتجاهل ونقول شىء مش مستاهل بنضيع منا قلوب عاملتنا ب كل ضمير بنخبط وقت وجعنا ف الناس اللى بتسمعنا وكأن جراحنا دى لعنه بتنكر كل الخير يمكن بنكون خايفين او عل الجراح متعودين يمكن زهق يمكن روتين او سوء نوايا يمكن شيطان البعد شاطر ف الفراق يمكن نرجع خايفين ف الوحده دى متعلقين نندم على ناس مظلومين عايشين معانا بنلف دايره خطوطها مفهاش اتفاق اوقات ف زعلنا بنرضى ب مشاعر كلها بارده وبناخد دور مش دورنا ونخسر احسن ناس بنحارب نفسنا بينا وبنجرح ف اللى شارينا وبنرجع نندم عشان ضاع منا الاحساس

حظيت الأغنية بإعجاب الجمهور وتفاعل كبير عبر مواقع التواصل الاجتماعي، ولقد قام العديد من جمهور الفنانة اصالة بتداول الأغنية على حساباتهم الشخصية، مما ساهم في زيادة عدد المشاهدات على يوتيوب. كذلك، تم نشر أخبار وتقارير إعلامية عن نجاح الأغنية وتخطيها المليون السابع بالمشاهدات، ما ساهم في جلب المزيد من الاهتمام للأغنية.

يذكر أن اصالة هي واحدة من أشهر الفنانات العربيات، ولديها جماهير كبيرة في الوطن العربي وخارجه، وتتميز بصوتها القوي وادائها الفني المتميز.