أمينة شلباية تقع ضحية في برنامج رامز نيفر إند.. وهكذا سخر منها


حلت خبيرة الموضة والتجميل أمينة شلباية ضيفة، على برنامج رامز نيفر إند، الذي يقدمه الفنان رامز جلال، ويعرض يوميًا على شاشة MBC مصر بالتزامن مع موسم رمضان 2023.

بدأ الفنان رامز جلال الحلقة الجديدة من برنامج رامز نيفر إند بتقديم أمينة شلباية خبيرة الموضة والتجميل قائلًا: عندنا شغلانات ملهاش معنة، الضيف اختارات شغلانة ملهاش لازمة جاية تعلمنا إزاي نطلع اللب من البطيخ واحنا بناكله بالبزر، هطلعها النهاردة وهي بتاكل الكشري في كياس، معانا المرأة المتزحلقة أمينة شلباية، ناصرة مدرسة الإتيكيت.

وقالت أمينة شلباية خلال الحلقة: إن الإتيكيت علم ولا بد من انتشاره، ما جعل الفنان رامز جلال يسخر منها قائلًا: أمينة شلباية هننقحها في الكباية، ومين قال إن الرز بيتاكل بالشوكة أنا باكله بالجاروف.

وكان رامز جلال قدم أمينة شلباية قائلًا: عندنا شغلانات ملهاش معنة، الضيف اختارات شغلانة ملهاش لازمة جاية تعلمنا إزاي نطلع اللب من البطيخ وإحنا بنكله بالبزر، هطلعها النهاردة وهي بتاكل الكشري في كياس، معانا المرأة المتزحلقة أمينة شلباية.

وكانت خبيرة التجميل أمينة شلباية تحدثت عن الفنان رامز جلال في تصريحات سابقة لـ القاهرة 24، وذلك عقب ظهورها في البرومو التشويقي لبرنامج رامز نيفر إند، وقالت أمينة: رامز جلال مش كوميديان، وعنده حاجات مش موجودة في ناس كتير، إنه تلقائي وعنده سرعة البديهة هي اللي بتخلي دمه خفيف، وده مش سهل إن دماغه تكون حاضرة على كل حاجة طول الوقت.