فيديو- مي حلمي تفتح النار على محمد رشاد وتشكف لاول مرة اسباب انفصالهما


تحدثت المذيعة المصرية مي حلمي، لأول مرة عن أسباب انفصالها عن زوجها المطرب محمد رشاد.

وظهرت مي حلمي، من خلال فيديو عبر خاصية “إنستغرام”، وأكدت أنها تعرضت لظلم كبير طوال فترة زوجها من محمد رشاد حتى قررت الانفصال، مشيرة إلى أن هنالك نوعا من أنواع الخيانة بالعلاقة.

وأنها اختارت الصمت لشهور ولكنها فى ظل ما تتعرض له من اتهامات وضغوط قررت الخروج عن صمتها قائلة، “من سنتين بدأت حياتى تبقى مشاع، من أول ما اتلغى فرحي وعمري ما اتكلمت أو قلت أسباب وببعد حياتي الشخصية”، مشيرة إلى أن الطلاق تجربة صعبة وكذلك تجربة الخيانة من أقرب الناس.

وأضافت، “الطلاق تجربة صعبة على أى ست، وميعرفوش أنا اتطلقت ليه، تجربة الخيانة صعبة وتجربة الغدر من أقرب حد ليك صعبة، بتكلم عن الست ازاي بتفقد أمان ومصداقية وثقة في الناس اللي حواليها، إزاى الناس بتقدر تتخلى فى ثانية وتبيع وتنسى دي حاجة تالتة بقى، على ما أعتقد كنت محتاجة أحكى الكلام ده عشان أحس أنى خلاص صافية”.

وتابعت، “لكل واحدة بتتساب  لوحدها.. أنتى قوية وفى تفاصيل نفسي أقولها في الغدر وأنك تتجوزى وتطلقى عموما أنا اتبهدلت سنتين.. تجربة مريرة بكل مافيها ومش عايزة ارجعها، وأنا مظلومة لمدة سنتين، هو فيه عروسة بتسيب فرحها وتمشى، صعب أبص فى عين أهلى وأصحابى ومش معايا ربع جنيه ووقفت على رجلى تاني”.

وأستكملت حديثها قائلة، “فيه كتير وقفوا جنبى ومعايا منهم الإعلامية ريهام سعيد، وسارة الطباخ فعلا ستات جدعة ودعموني”.

بينما قام محمد رشاد، بالتعليق على الأمر من خلال منشور كتب من خلاله: “إن الله حليم ستار وإذ ابتليتم فاستتروا والسكوت مش ضعف ولكن اتقي شر الحليم إذا غضب”.

كما شارك جمهوره بفيديو عبر خاصية “ستوري” يقول به، “مكنتش عاوز أعلق ولا أتكلم، وساكت عشان ده اللي اتربيت عليه، لكن أنا مش وحش، ومش بمثل، ومش عاوز أتكلم لأن الله حليم ستار.. ولكن للصبر حدود”، مؤكدا أنه سيتحدث إذا استمر استفزازها له، مؤكدا أنه يصله الكثير من الكلام ويطالبونه بالرد ولكنه ملتزم الصمت حتى الوقت الحالي.

يذكر أن محمد رشاد قال في تصريح قديم له من خلال لقاء تليفزيوني له عبر برنامج “et بالعربي”: “ليس هناك شيء يمكن أن أقوم به.. إحنا انفصلنا وكل شيء قسمة ونصيب، وبس مش هنكمل أكتر من كده”.

وأضاف “رشاد”: “الحكاية مينفعش تتحكي؛ لأنها حكاية شخصية جدا، لازم أحترم فيها الطرف التاني جدا”.