وفاء الكيلاني تعلق على الصورة المنسوبة لها عبر وسائل التواصل


أعلنت الإعلامية وفاء الكيلاني عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الإجتماعي إنستغرام موقفها حول الصورة المنتشرة عبر وسائل التواصل الإجتماعي والمواقع الصحفية أنها صورتها في القدم .


ونفت وفاء الكيلاني أن الصورة تخصها حيث علقت قائلة :”البنوته القمر دي مش انا، ومضايقنيش تشبيهها ليا، والصورة دي دايره بقالها اكتر من سنتين ماعلقتش بشكل رسمي ،لأني مش شايفه عيبه في ملامحها وشيفاها قمر كمان، وطول عمري كان نفسي شعري يكون ويفي او كيرلي بدل شعري الناعم “.
ووجهت الكيلاني رسالة للمتنمرين على الصورة :”بس حبيت اوضح في الوقت ده عشان التنمر اللي بأه ضد صاحبة الصورة ع السوشيل ميديامن ناس عينيها ماتعودتش تشوف الجمال ..فبتقبح كل ماتراه !”.
وانتقدت  المواقع التى روجت للشائعة :”وعشان المجلات والمواقع اللي كان نفسي ماتقعش فى خطأ المعلومة،وياخدوا بالهم ان الف باء الإعلام هو التحري عن المعلومة والتأكد من مدى سلامتها قبل نشرها ! ،تحية للجميلة صاحبة الصورة وهارد لك لاصحاب النوايا الحسنة “.

وكان احدث برامج الاعلامية وفاء الكيلاني ، برنامج “تخاريف”، الذي عرض عبر فضائية mbc مصر، استضافت فيه عددا كبيرا من نجوم الفن والغناء في مصر والوطن العربي.