نادية الجندي تتحدث لـ جيسيكا عازار كيف اثبتت نجاحها بالسينما.. وعن جرأتها


تحدثت نجمة الجماهير نادية الجندي خلال حوارها مع الإعلامية جيسيكا عازار ببرنامج “الأحد منحكي” على شاشة mtv اللبنانية، عن مسيرتها الفنية، والأزمات والاتهامات التي لاحقتها بسبب نجاحها السينمائي، لا سيما ما قيل عن نجاح أفلامها بسبب الرقص والملابس الجريئة.

أكدت نجمة الجماهير ، أنها طوال مسيرتاه الفنية لم تنافس أحدا ولم ينافسها أحد، لأنها اتخذت لنفسها نهجا خاصا بها، أدى لتميزها عن غيرها، قائلة: “الفنان الذي يحاول التقليد وإن هو يمشي على خطى فنان تاني مبينجحش.. حاولوا يقلدوني كتير لكن دايما الأصل هو اللي بيكسب”

تابعت: “قدمت كل الأدوار لأن دايما أحب ألون وأتنوع ماحبش أحصر نفسي في لون واحد وده الفنان الشامل اللي يقدر يعمل كل الأدوار، دايما لما اعمل عمل وينجح افكر في اللي بعده انه يكون مختلف وده اللي عملي استمرارية لغاية دلوقت”.

في نفس السياق، أشارت نادية إلى أنه في سنوات تألقها ونجاحها الفني قالوا إنها اعتمدت على الرقص والأزياء وكونها امرأة مغرية وجذابة في السينما، لذلك نجح فيلم “بمبة كشر” بسبب الملابس، مضيفة: “لما نجحت حاولوا ينسبوا النجاح لأي حاجة غير إني نجحت أو إني ممثلة جيدة ويقولك أصلها بتعمل استعراض أصلها بترقص.. قالوا في بمبة كشر إني لبست لبس محصلش وإنه كان اللبس سبب النجاح.. الفيلم اللي بعده عملت دور شوق بنت غلبانة بالجلابية عشان اثبت لهم إنه لأ مش اللبس اللي نجحني.. أنا أهو بجلابية والفيلم نجح وكسر الدنيا”.