بعد كشف زينة تفاصيل زواجها منه.. احمد عز يتعرض لهجوم ضخم


ظهراسم الفنان أحمد عز، فى التريند المصرى، اليوم الاثنين، وذلك على خلفية اللقاء التلفزيونى للفنانة زينة، مع الإعلامى عمرو أديب، وأعلنت خلاله تفاصيل زواجها وأزمتها مع أحمد عز.

وغرد عدد كبير من رواد التواصل ، لدعم زينة في موقفها ومحاولاتها المستميتة، لضمان حقوق أطفالها، ومن جانبها غردت الحقوقية داليا زيادة :”أحمد عز في حكايته مع زينة هو مثال واحد لعدد كبير جداً من الرجال المصريين اللي بيعملوا علاقات في السر ولما الأمور توصل للجد ويتطلب منه يتحمل مسؤولية العلاقة دي يهرب فوراً، ويسيب الست تشيل الهم كله لوحدها، لأنه عارف إن لا قانون هينصفها ولا مجتمع هيقف معاها، زينة أنتي بطلة”.

وقالت مدونة :” تدفع مصاريف المدرسة الأول بعد كده سبع البرمبة لازم قضية عشان يدفع .. يخربيت الرجالة البخيلة على عيالهم دول”.

وغرد أحد المدونين :” يا عم اعترف بولادك بقى قرفت أهلنا معاك”، ومزح آخر :”الحقيقة إن زينة عملت من أحمد عز بطاطس محمرة”.

وقال آخر :” سبحان الله كان أغلب الناس ضد زينة وبعد صدور قرارمن المحكمة اتضح أن أحمد عز طلع كذاب وفوقها كان متبرأ من أطفاله والآن معترف أنهم ابناءه مهما انتصر الظالم فالدنيا سينصر الله المظلوم لو بعد حين الحمد لله زينة طلعت بريئة من تهم الجبان أحمد عز”.

وكشفت الفنانة زينة، تفاصيل جديدة عن فترة زواجها بالفنان أحمد عز، خلال برنامج الحكاية قائلة: “تزوجته عرفي في 15 يونيو عام 2012 في وجود أهلي.. وسافرنا أمريكا، عشان نوثق الزواج العرفي في القنصلية المصرية هناك.. وكان عاوزني أعتزل الوسط الفني، وكان بيجيلي شغل كتير جدا في الوقت ده، وكان هيبقى نقلة كبيرة في حياتي”.