طليقة حسن شاكوش بنوبة بكاء على الهواء:”كنت بلاقي بنات بتلبس قمصان النوم بتاعتي”.. وتتجه للقضاء


دخلت ريم طارق، طليقة مؤدي المهرجانات حسن شاكوش، في نوبة بكاء على الهواء، بسبب أزمتها معه وعدم حصولها على حقوقها منه، حسب قولها.

وانهارت ريم طارق طليقة حسن شاكوش خلال لقاء لها في برنامج “90 دقيقة” مع الإعلامية بسمة وهبة.

وقالت ريم طارق إنّها لم تخطئ في حق والدة حسن شاكوش، مؤكدةً انها “ست محترمة”، مشيرة إلى أنها قامت بتصوير مقطع الفيديو الذي ظهرت فيه تقول إنها حصلت على حقوقها من حسن شاكوش كجزء من الصلح مقابل أن يمنحها حسن شاكوش حقوقها.

وأضافت: “أهل الخير طلبوا مني إني أنفي كلامي عن حسن شاكوش بخصوص أسباب الطلاق، فرفضت، وقلت إن عندي أدلة ورفعت دعوى قضائية بها ولن أتنازل عنها”.

وتابعت طليقة حسن شاكوش: “بعد ذلك طلبوا مني أن أظهر في مقطع فيديو وأقول إنه شخص محترم، ومكنش عاوز أعمل الفيديو عشان يوقعني في مشكلات مع أهل الخير ويوقعني في الغلط وعملت الفيديو وعملت الفيديو عشان أنا إنسانة كويس وقلت إنه محترم رغم إني كنت ممكن أظهر بالأدلة اللي معايا ضده، وكنت أتمنى أن أحصل على ملابس، حاجتي غالية عندي، وللأسف لقيت بنات لبست لبسي في أوضة النوم واتصوروا لي واتبعتت لي الصور ومعايا على الموبايل .. لبسوا قمصان نومي”.

وبكت ريم طارق على الهواء، قائلة: «حسن شاكوش خدعني وفضحني وجرسني وشهر بيا وداس على كرامتي بالجزمة.. وتاني يوم ما خدت حاجتي حسن شاكوش اتصل بيا وقالي انتي خدتي النسكافيه والشاي؟!.

وأوضحت ريم طارق، طليقة حسن شاكوش، تفاصيل أزمتها معه، وكشفت عن مفاجآت جديدة.

وأضافت ريم طارق طليقة حسن شاكوش: «كان عايز يوقعني في الغلط.. كنت بلاقي بنات بتلبس قمصان النوم بتاعتي اللي في أوضة نومي ويتصوروا بيها وحاجتي اللي اتلبست ملقتهاش».

وواصلت ريم طارق طليقة حسن شاكوش كلامها: «طلبت من حسن شاكوش 600 ألف جنيه حقي قال لا هما 400 ألف بس ووافقت، ولغاية دلوقتي مدفعهمش، وكان لابس البيجامة بتاعتي في الفيديو اللي نزله، وهاخد حقي قانوني».

وأعلنت ريم طارق أنها ستقاضي حسن شاكوش من أجل الحصول على حقوقها القانونية والشرعية مثل المؤخر، قائلة: “فيها إيه لما أطالب بحقوقي؟! انا مش واحدة من الشارع، هذه حقوقي وهذه ملابسي التي لم أحصل عليها”.

وكانت ريم طارق كشفت في فيديو حصري لقناة “هي” عبر برنامج “دعوة فرح”، الذي تقدمه الإعلامية فرح شعبان على شاشة قناة “هي” عن انتهاء خلافها مع طليقها حسن شاكوش، وحصولها على حقوقها الشرعية، قبل أن تنفي ذلك في فيديو آخر بطريقة البث المباشر.

ومن جانبه، وجه حسن شاكوش الشكر لطليقته ريم طارق على ما قالته في الفيديو الأول، وأعلن قبوله اعتذارها.