blank

فنانة تخلع الحجاب بعد 3 أشهر من ارتدائه!


نشرت الفنانة الجزائرية الشابة اميرة شرابي، عدة صور وفيديوهات قصيرة، من خلال خاصية القصص (ستوري) عبر حسابها الشخصي بتطبيق الصور والفيديوهات القصيرة انستغرام.

blank

وظهرت أميرة شرابي، في أحدث ظهور لها بدون حجاب، لتفاجئ المتابعين بخلع الحجاب بعد مرور 3 أشهر على ارتداء الحجاب لأول مرة لها. 

وظهرت أميرة شرابي، في أحدث ظهور لها بدون حجاب، لتفاجئ المتابعين بخلع الحجاب بعد مرور 3 أشهر على ارتداء الحجاب لأول مرة لها. 

يأتي ذلك بعدما، فاجأت الفنانة الشابة أميرة شرابي، متابعيها بإعلان ارتدائها الحجاب، عبر حسابها الشخصي على تطبيق انستجرام، وأيضًا على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، ونشرت صورتين لها وهي ترتديه. 

وكانت أميرة شرابي، مختفية عن متابعيها خلال الفترة الأخيرة، وآخر ما كتبته عبر فيسبوك، قبل قرار إعلان الحجاب، هو منشور مطول وجهته للعامة، فكتبت: «للتنويه (خواطر تجارب) .. أخي العزيز أختي العزيزه أنا والعياذ بالله من كلمة أنا وصلت لمرحلة في حياتي مش عيزه حاجه من حد الحمدلله بنيت بيني وبين ربنا وصال..بقيت كل الي نفسي فيه بطلبه من ربنا والحمدلله  حبيبي ربنا مش حرمني من حاجه حتى الي بطلبه وربنا عارف انه  مفهوش خير ليا يحرمني مني بس بيعوضني بلي أحسن ماتمانيته .. ولو مادنيش خالص انا راضيه عشان سبحانه الأعلم بالأصلح لي  في ديني ودنيتي». 
وأضافت أميرة شرابي: «فحضرتك أنا  أسأل عليك عشان أنا إنسان مشاعري صادقه وعشان الدنيا دي  فانيه وممكن بكره اسمع خبر الله يرحمك أو حضرتك تسمع خبر الله يرحمني عشان متجيش يوم نزعل  على تقصرنا حتى بالسؤال بالرسالة  واحنا فينا لسا الروح داخله وخارجه .. بسأل عليك أكيد عشان ليك معزه في قلبي وعشان يفرقلي اطمن عليك واسمع حسك في الدنيا ومنقطعش حبل الود الي بينا». 
وتابعت شرابي: «مش معناه خالص معاليك إننا عايزه منك حاجه ولا  محتاجه منك خدمه ولا قاصده اتوددلك  عشان تخدمني في مصلحه أظن الرسالة وصلت الي بيدي هو ربنا إحنا بس أسباب وبشر متصخرين لقضاء حاجات غيرنا ودي أصلا أخي العزيز فضل ونعمه من عند ربنا ان يجعلك سبب». 
واختتمت حديثها،قائلة: «حبيت أقولك ان حب الناس ليك دي نعمه ان واحد يفتكر يسأل عليك في وسط زحمة الحياة والضغوطات دي كلها الا وما ليك معزه في قلبه فمتبقاش بخيل  حتى  برد  السؤال ومتبقاش تقلل من ثقتك بنفسك وتفتكر ديما ان الناس عيزه  منك بس المصلحة مش بتسأل على شخص .. في الأخير لو ده تكبر من تواضع إلى الله رفعه .. لو قادر تسأل اسأل..  ولو عرفت ترد  السؤال رد .. ولو مش عايز بردو برحتك».