بعد ازمة الـ “البلوك” محمود العسيلي يدافع عن نفسه!


تستمر حالة الجدل حول المطرب محمود العسيلي، منذ مساء الأربعاء، وحتى اليوم ، بسبب تغريدته التي هدد فيها عدد من الشعراء والملحنين الشباب بـ”البلوك” عبر تطبيق “واتس اب”، لطلبهم مساعدته في غناء أغاني من كلماتهم وألحانهم.

وواصل العسيلي، ردوده على تعليقات متابعيه ومحبيه، ممن وجهوا له النقد الشديد بسبب ما اعتبروه تعالي من نجمهم المفضل تجاه الملحنين والشعراء الشباب، وقال محمود العسيلي في أحدث تغريداته “واضح من رد الفعل على التويتة الأخيرة إن الناس مبتفهمش يعنى إيه خصوصية بني آدم ومش فاهمين بردو الفئة اللي أنا باتكلم عليها من الناس اللي بتطاردك على تليفونك والواتس اب بتاعك بشكل جنوني، وطلعت أنا جالد المواهب الشابة ومغرور وتنك وشايف نفسي ومدعي”.

وأضاف العسيلي، “كتير نصحوني أني ماردش خصوصا بعد الكم الرهيب من قلة الأدب والسفالة والسواد اللي شوفتو في الريبلايز.. عمر ما كان الجري ورا حلمك يخليك تعترض خصوصية غيرك بالشكل دا.. ودا اللي خلاني اكتب التويتة الأولانية.. عارف إن الموضوع صعب بس في طرق تانية توصلك”.

وتابع “الحمد لله رب العالمين أنا اي حد موهوب بجد وبيوصلي شغله بطريقة محترمة بجد بحاول أساعده وأقوله رأيي وأشوفله سكك مختلفة حتى لو شغله مش مناسبني فنيًا.. وعلى فكرة الميل بتاعي موجود وبرد عليه وحطه هنا وعلى الانستغرام وشكرا”.