زوج رحاب بدر يفجّر مفاجأة وينفي واقعة انتحارها: قتلت


أكد أيمن عبد المنعم، زوج الصحفية الراحلة رحاب بدر، أن ما تردد حول انتحارها غير صحيح بالمرة، وأن هناك شبهة جنائية في الأمر.

وقال، من خلال حسابه الرسمي على “فيسبوك”: “خبر انتحار رحاب غير صحيح بالمرة وجار مقاضاة كل من أصدر شائعات.. رحاب عمرها ما أخذت علاجات الاكتئاب ومفيش عندنا ولا مراوح ولا جنشات بالسقف، الموضوع جنائي، حرامي دخل يسرق وانا مسافر، شكرا ليكي يا هويدا للتوضيح وقريب هرد على كل كلب كتب كلام لا يمت للحقيقه بصلة.. اللي بينتحر مبيشتريش أكل وشيكولاتة وبيبسي وتكلمني تهزر معايا وتتفق معايا إنها هتاكل وتطلبني نتكلم لحد ما تنام لأني مكنتش بالقاهرة وتسيب الأكل متفتحهوش أصلا”.

وأضاف: “رحاب كانت رجلها على الأرض واقفة مش متعلقة ومش في جنش ولا مروحة ولا غيره.. رحاب كانت بتتمنى تسافر تعمل عمرة وده كان هيتم قريب.. وفوق كل ده ابنها كان أهم شيء في حياتها.. وتفاصيل كتير اووي هحكيها في وقتها وهيتم مقاضاة كل من قرر يألف ويكتب أي كلام ليعمل سبق.. أخيرا دي آخر صورة لينا مع بعض قبل الوفاة بيوم والعاقل يقول هل دي واحدة هتسيبني وتروح تنتحر”.

وأثارت وفاة الصحفية الشابة رحاب بدر، جدلا واسعا في السوشيال ميديا، وكانت وفاتها بمثابة صدمة لأهلها وأصدقائها بعد العثور على جثتها داخل المنزل.

وترددت الكثير من الأقاويل دون دليل ثابت، حيث خمن البعض أنها قامت بالانتحار، الأمر الذي استبعده كل من يعرفها جيدًا، خاصة أنها شخصية مؤمنة بالله ومحبة للحياة وفقا لحديث القريبين منها.